Sampaikanlah dariku walau sepotong ayat (Muhammad s.a.w.)

Powered by Blogger.

Review Vivix Shaklee

Thursday, July 3, 2014

Assalamualaikum semua. 
Lama tak update blog. 
Hari ni nak share info kesihatan. Tentang Vivix Shaklee yang memang hot tu.
Kenapa hot? Kenapa best? Bagus sangat ke?

Yes! Memang bagus sangat-sangat. Vivix antara hot produk yang memang disarankan untuk kita semua. InsyaAllah tak menyesal la kalau beli. Jom kenali apa itu Vivix dan rahsia di dalamnya. Kena la tahu jugak semua ni sebab boleh menguatkan lagi keyakinan kita pada sesuatu tu kan?

Vivix merupakan produk terbaru Shaklee yang baru sampai ke Malaysia. Vivix™ adalah minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol.

Ianya mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol menjadikan Vivix begitu unik. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.

--------------------------------------------------------------------------

Siapa yang memerlukan Vivix? 
Ya, sesiapa sahaja (dewasa) yang mahu mendapat khasiat polifenol semulajadi yang tinggi, demi sebuah kesihatan.

Biasanya Shaklee menyarankan sekiranya mengambil Vivix, tidak perlu mengambil suplemen lain. Ya, ini kerana harganya yang agak mahal. Namun, sebenarnya Vivix boleh diambil dengan suplemen lain, kerana ia memberi kesan sinergi bila diambil bersama-sama. Walau bagaimanapun, Vivix sahaja sudah cukup bagus untuk memperbaiki sel, menghapuskan radikal bebas dan memperbaiki DNA.

Vivix perlu disimpan dalam peti sejuk kerana penghasilannya dari bahan semulajadi memerlukan suhu rendah agar tahan lebih lama.

--------------------------------------------------------------------------

Bagaimana Vivix bertindak?

Vivix bertindak dalam 4 cara iaitu mempertahankan sel, memberi tenaga kepada sel, memperbaiki sel dan meningkatkan prestasi sel.

Apakah ramuan utama Vivix?
Ramuan utama Vivix terdiri dari European Elderberi, Polygonum Cuspidatum, Lobak Ungu dan yang paling istimewa sekali Anggur Muscadine.

Jom kenali anggur ramuan di dalam Vivix yang awesome ni.

Anggur Muscadine


Anggur muscadine adalah anggur yang jarang didapati, dan ia adalah anggur terbaik kerana ia hidup secara semulajadi dalam cuaca yang ekstrem. Semakin buah anggur itu terdedah kepada suasana ekstrem, semakin ia menghasilkan resevratrol yang tinggi! Anggur Muscadine sesuai dengan iklim hangat & lembap. Berlainan dengan anggur jenis lain yang mahukan iklim dingin. Ia salah satu faktor kenapa anggur muscadine sangat tahan lasak, tinggi anti oksidan dan tinggi kandungan phytonutrients kerana keduanya adalah satu cara alam semulajadi melindungi tanaman seperti anggur muscadine (umpama antibodi semulajadi pada buah). Ia dikenali sebagai super grapes kerana saiznya yang besar selain kandungan nutrien yang lebih power dari anggur biasa. Anggur biasa mempunyai standard 19 pasang kromosom namun Anggur Muscadine mempunyai 20 pasang. Ia mempunyai kadar Resveratrol 6x lebih tinggi dari anggur merah. Ia satu-satunya anggur yang mengandungi Ellagic Acid.

European Elderberi


Mengandungi flavonoids yang mempunyai ciri atioksidan yang kuat, menyebabkan sistem imun yag lebih kukuh unuk melawan jangkitan virus dan bakteria. Sangat kaya dengan sebatian yang dikenali anthocyanin, yang memberi kesan anti-radang. Elderberi tidak hanya kaya dengan anti-oksidan tetapi juga vitamin A, B dan C serta nutrien seperti asid amino, karotenoid, tannin dan rutin. Selain menguatkan sistem imunisasi bagi melawan virus dan flu, berkesan terhadap jangkitan asma, batuk, sesak hidung dan dada dan diabetes, ia juga dapat merendahkan tahap kolesterol dan memberi perlindungan terhadap penyakit kardiovaskular dan jantung. Elderberi juga membantu mengurangkan stress, memperbaiki penglihatan dan penghadaman.

Polygonum Cuspidatum

Polygonum Cuspidatum (juga dikenali sebagai Knotweed Jepun) adalah tumbuhan perenial yang besar berasal dari Asia, yang juga banyak ditemui di Amerika Utara dan Eropah. Knotweed Jepun adalah sumber komersial Resveratrol, yang juga terdapat dalam ekstrak kulit dan biji anggur merah. Polygonum Cuspidatum mempunyai banyak manfaat kesihatan dan digunakan untuk merumuskan supplemen anti-penuaan seperti resveratrol dan bayak jenis perubatan tradisional Cina. Ahli-ahli sains telah menjalankan pelbagai ujian terhadap resveratrol. Ujian tersebut mendapati resveratrol mampu melambatkan proses penuaan, menurunkan tahap kolesterol dan tekanan darah, meningkatkan prestasi olahraga dan menyingkirkan sebatian yang tidak diperlukan oleh tubuh.

Lobak Ungu

Ia adalah sumber terbaik vitamin A dan mengandungi phytkimia termasuk carotenoids, phenolics, polyacetylenes, isocoumaris dan sesquiterpenses. Mengandungi anthocyanins (menyebabkan warna merah menyala, biru dan ungu pada buah dan sayuran) yang juga sebagai antioksidan yang mustajab. Kajian menunjukkan anthocyanins mempamerkan banyak aktiviti biologi, termasuk anti-oksidan, anti-radang, anti-mikrobial dan anti-carcinogen. Ia juga mempamerkan kesan pada salur darah, platelet dan lipoprotin yang berkebolehan mengurangkan risiko penyakit koronari jantung.

--------------------------------------------------------------------------

Kesimpulannya: ----->

Anda perlu memilih Vivix kerana manfaatnya :

• Membantu meningkatkan tenaga dan mengurangkan keletihan;
• Membantu peningkatan metabolisme;
• Membantu mengekalkan kesihatan sistem kardiovaskular;
• Membantu mengurangkan risiko pembekuan darah;
• Boleh membantu mencegah masalah jantung dan strok;
• Membantu badan mengekalkan sistem imun yang sihat;
• Satu antioksidan yang kuat yang membantu melawan radikal bebas berbahaya;
• Membantu mengurangkan keradangan;
• Membantu mengekalkan tahap kolesterol yang sihat dan
• Membantu menggalakkan paras gula darah yang sihat.

--------------------------------------------------------------------------

Siapa selebriti kita yang amalkan Vivix?

Ayu Raudhah dah mula minum Vivix Shaklee dari tahun 2011 lagi. :) Beliau pernah ceritakan tentang rahsia kecantikan dia ni dalam Harian Metro 2 Mei 2011.


Selain untuk kecantikan dalaman, Vivix juga dipercayai oleh pesakit-pesakit diabetes dan kanser bagi membantu melawan penyakit tersebut. 

Bulan Julai 2014 ni ada promosi baik punya dari Shaklee untuk kita semua.
Jom la try. Harga seriously awesome. 
InsyaAllah tak menyesal nak beli. :)

Nak beli lagi murah?? 
Meh Ckin nak share cara dia.hihi

Boleh gunakan kaedah ni :
emel : nas_success91@yahoo.com 
whatsapp : 013-4552943
pm fb : Ckin Kembaq

Till then, tata. :)

0 Comments:

Post a Comment

اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

Kongsikan idea dengan saya di sini. Ianya adalah pencetus semangat! ^_^

Newer Posts Older Posts Home
Related Posts with Thumbnails


  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP