Sampaikanlah dariku walau sepotong ayat (Muhammad s.a.w.)

Powered by Blogger.

Di Sebalik Doa Ketika Duduk Antara Dua Sujud

Sunday, October 30, 2011

Assalamualaikum semua.
Ni Ckin nak kongsikan maksud doa antara dua sujud yang kita baca hari-hari tu.  Pendek, tapi penuh makna.  Beruntunglah bagi mereka-mereka yang menghayatinya.  ^_^


Maksudnya adalah :

Rabbighfirli (Tuhanku, ampuni aku)
Warhamni (sayangi aku)
Wajburnii (Tutuplah aib-aibku)
Warfa’nii (Angkatlah darjatku)
Warzuqnii (Berilah aku rezeki)
Wahdinii (Berilah aku petunjuk)
Wa’Aafinii (Sihatkan aku)
Wa’fuannii (Maafkan aku)

Semoga kita dapat sama-sama menghayati maknanya naa.  InsyaAllah.  ^_^

1 Comments:

DRC October 30, 2011 at 11:38 PM  

ya Allah... indahnya.....

Post a Comment

اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

Kongsikan idea dengan saya di sini. Ianya adalah pencetus semangat! ^_^

Newer Posts Older Posts Home
Related Posts with Thumbnails


  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP