Sampaikanlah dariku walau sepotong ayat (Muhammad s.a.w.)

Powered by Blogger.

... 3rd Day ...

Wednesday, June 23, 2010

Hari ni aku tak tau nak cita pa yang aku buat kat sini... Cuma aku pi teman sorang staf kat sini g bank bab nak bayaq road-tax keta...Pastu g makan kat satu restoran ni...Uihh..gulai ikan dia memang sedap..hehe dah lama aku tak rasa gulai ikan yang macam tu...ish3 gulai kedai mana sama ngan gulai kat umah..ahakz

Tadi aku try igt2 balik jalan kat situ..mana tau nanti bleh la aku ajak kawan2 aku ka pi sana kan..hehe aku bowink sebenaqnya ni..hari ni aku perabih masa ngan just bukak email n update blog aku...wahhhh blog ku dah bertukar kaler n rupa...

'Dia sudah bertukar wajah..bertukar segalanya...'
(adaptasi lagu senario)...

It's the time to nyanyi2...hee

Aku tak tau nak story pa lagi nih..nak teman kak parisyah kat bawah kaunter tu, tak bleh dah deh...bab kwn dia dah mai hari ni...so aku duk ja kat atas..tmpat CC bahagian pengurusan ni... haa..sbut CC, satgi tak tau pulak pbnda CC ni kan.. CC ni maksud dia Chief Clerk...ketua kerani deh..aku tnya..tu la ..banyak bertanya, banyak la pengalaman kita kan..so,pasni kalu tak tau,kna tanya le..

Haa...Aku dah ada cita nak story ni..hehe
Kelmarin kan aku jaga kat bahagian kaunter pertanyaan kan, aku diajar la cara nak sambung panggilan dari orang luar kpd orang dalam ni...cuma yg susahnya aku kna igt la suma kod depa kat sini...kak tu yang ajar aku...Kelmarin aku cuma uruskan bahagian surat TYT.. Surat ni merupakan surat permohonan biasiswa untuk student baru nak msuk ke IPTA...kebanyakan yang mai tu adalah Cina..Melayu kurang..bukanlah nak membezakn kepandaian budak Cina..tapi bila aku tengok kesungguhan depa ni, aku dah makin sedar...acceeii Depa ni berusaha nak dapatkan biasiswa ni walaupun ianya hnyalah nasib kan..

Tp suma tu bergantung kpd diri kita sendiri kan.. Tak kisahla Melayu ka, Cina ka, India ka...yang penting kemahuan tu...

Aku bukannya nak mrendahkan sapa2, tapi untuk menaikkan semangat aku yang kadang2 jatuh gak cket...hehe aku dapat la bberapa ilmu kelmarin kan daripada tak dapat langsung...kihkih

Kelmarin gak murah rezki aku, Kak Farisyah ni buat laksa..n aku dapat la nak makan...hehe (kenyang deh)...kalu kat umah, dah lama aku pkena bermangkuk2 tau....haa aku ni suka sgt laksa n bihun sup, tu yang aku mkn sgt...

Balik umah ni muka aku dah makin bulat...ya la..makan nasik byk..sekali makan 2 pinggan...(Wahhh mmg melantak kot)...

Nak buat camna...sdap sgt..

Haa..teringat dulu, masa knduri sepupu aku, aku makan laksa sgt2..sampai aku kna resdung...ish3 bersin dari pagi smpai la ke malam...(cam na hidup tuh)

Pstu aku g kdai buang resdung..(pedih deh)

Mau tak pedih, asap masuk dalam hidung...huhu

Tapi sat ja...hehe pastu alhamdulillah aku lega...

Bru2 ni pulak aku mkn udang, (pergh, resdung mai lagi)

Smpai hari ni aku dok bersin....(ciannya....)

Aku dok tggu PTPTN ni..nak buang resdung ...hehe sakit deh...

0 Comments:

Post a Comment

اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

Kongsikan idea dengan saya di sini. Ianya adalah pencetus semangat! ^_^

Newer Posts Older Posts Home
Related Posts with Thumbnails


  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP