Sampaikanlah dariku walau sepotong ayat (Muhammad s.a.w.)

Powered by Blogger.

Rahsia Tersembunyi Dari "Muhammad s.a.w" ^_^

Wednesday, December 14, 2011

Assalamualaikum semua. 


Alhamdulillah bertemu lagi kita di sini. Hari ni Ckin nak berkongsi lagi sedikit fakta dan kebesaran Allah. Ckin jumpa ni di blog seorang kakak ni. Nak tengok blognya boleh ke sini : 


Di samping itu, sekiranya kalian berkesempatan, boleh juga follow dan check-check di blog ini : 



Act, ni merupakan blog rasmi Rakan Pusat Islam PTSS. Tapi, tidak bermakna blog ini hanya untuk student PTSS sahaja. Terbuka kepada sesiapa yang nak follow. Boleh jugak tambah-tambah ilmu kat sini naa. InsyaAllah. ^_^

Rahsia di sebalik nama Muhammad, di mana banyak makna yang tersirat dalam kebesaran nama yang sederhana itu. entah apakah ini merupakan salah satu mukjizat atau sekadar kebetulan saja, bahawa ada fakta menarik di abjad / huruf-huruf yang tersusun dari nama itu:
 

1. Kata Muhammad , jika kita gabungkan dalam bentuk normal mim ha mim dal, maka akan menjadi sebuah skesta seorang manusia. Sudah maklum adanya bahawa sebaik-baik makhluk / ciptaan yang pernah dicipta oleh Tuhan di alam semesta ini adalah manusia dengan kelebihan aqal mereka, sementara makhluk hanyalah hayawan dan planet-planet yang penuh rahsia. 

Manusia Sempurna:


2. Kata Ahmad , jika kita cermati satu-persatu hurufnya maksud huruf-huruf itu akan mennggambarkan sosok orang yang sedang melakukan solat, tahukah kita bahawa solat merupakan sebaik-baik doa dan ibadah yang pernah diperintahkanNya. 

Ahmad Terpisah:


3. Kata Muhammad jika digabungkan huruf-hurufnya maka akan berbentuk layaknya manusia yang sedang sujud dalam solat. Dalam ritual solat sujud merupakan inti dari semua rukun-rukunnya, kerana pada saat sujud manusia menundukkan 8 bahagian tubuhnya di bumi bukti kepasrahan secara keseluruhannya kepada sang pencipta. Betapa rahsia Allah sangat menggetarkan hati, saya yakin masih banyak tersirat rahsia-rahsia lain di sebalik susuknya, nama dan semua yang berkaitan dengan sang kekasih sejati ' Habibullah: Muhammad '.



Ckin harap dengan perkongsian yang sedikit ini dapat memberikan sesuatu kepada kalian. InsyaAllah. Allah memang Maha Berkuasa atas segala-galanya. Jadi, jagalah hatiNya. Jangan biarkan Dia marah. InsyaAllah. Subhanallah! 

6 Comments:

awanis December 14, 2011 at 4:24 PM  

Manusia yang sempurna~ Subhanallah...

Ckin Kembaq December 14, 2011 at 4:28 PM  

awanis,

Walhamdulillah! Wallahuakbar! ^_^

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail December 15, 2011 at 11:36 AM  

SubhanaAllah..besar sungguh kekuasaan Allah.setiap sesuatu ada makna disebaliknya.

Unknown December 15, 2011 at 12:57 PM  

ini baru btuil rahsia tersembunyi
thanx for info:)

Ckin Kembaq December 15, 2011 at 1:55 PM  

Kak Maera,

Betul akak..tiap sesuatu ada kelebihannya tersendiri.. ^_^

Post a Comment

اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

Kongsikan idea dengan saya di sini. Ianya adalah pencetus semangat! ^_^

Newer Posts Older Posts Home
Related Posts with Thumbnails


  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP