Sampaikanlah dariku walau sepotong ayat (Muhammad s.a.w.)

Powered by Blogger.

.:: Plan 1 berjaya! Excellent! ::.

Thursday, July 8, 2010



Assalamualaikum...


Pagi ni saja nak berkongsi apa yang aku lalui kelmarin ni.. (ahakz...nak start dah)
Haa, kelmarin aku pi la kat Maybank Sungai Petani nak bukak akaun Maybank le katakan.. g ngan adik aku le (dia la yg duk hantar aku pi keja..hihi) round2 sepanjang jalan tu, wat u-turn bawu la sampai kat Maybank SP yang duk kat luar The Store...hehe

nak tergelak tu bila aku tanya kat orang yg jaga kat kaunter tu, lebih kurang cmni la perbualan tu... (hihi)

Aku : Cik, sy nak buka akaun boleh?
Penjaga kaunter : Kenapa awak nak buka akaun ni???
Aku : ??? Mmm...sebab... (diam sat...aku blurr...haha) sebab MUDAH...
Penjaga kaunter : Ooo...... Pergi tnya kaunter 2...
Aku : Say trima kasih...(jadi malu deh..tak penah kna tanya cmtu...hehe lagak cam nak kna tmuduga deh..huu)

p/s : pelik la..slama aku pi kat kaunter bank, tak penah la kna tanya cmtu... (snyum sorang2 gak la...hihi)

Pastu aku pun pi la kat kaunter 2, jumpa ngan sorang kak ni... dia mtk i/c aku...aku pun kuaq la sat pi panggil adik aku bab dia pun nak buat skali..hehe tapi, pas dia tengok i/c adik aku, dia kata, "Oh, yang adik Salme ni tak boleh buat lagi sbb tak cukup umur lagi...nt adik ajak mak atau ayah mai kat mana2 cawangan baru bleh buat n bawa RM50 ja..." (perggghh..skali kena deh...hehe)

Takpa, janji aku bleh buat......tapi suatu insiden tk diduga tau apa??? Mesin yang pengesan cap jari tu tak bleh kesan cap jari aku..... (wahhh...mati deh...tak leh bukak akaun tuh...huhu) 2 kali test, failed u know......hwaaaa... i think it's because of my jari sejuk kot...hehe
tak pa la..nsib bek kak tu kata bleh gak wat akaun....dia cakap kalu before 1st July 2010 tak bleh bukak akaun kalu cap jari tak dapat dibaca oleh mesin tu...(alhamdulillah...lega hati aku...)

Masalahnya sekarang ni, tangan aku ni senstif deh.....pantang kna air-cond.......asal kna air-cond ja, msti beku la...kak tu kata aku men ujan...(ish3..tak patot..tak patot) mmg sejak azali g... sbb tu kadang tu , aku tak bleh nak menulis kalu duk dlm air-cond....sejuk ya Rabbi..hehe
Pastu sembang2 ngan kak tu...dia key-in segala data penting aku kt dalam komputer tu...lama deh...hehe tak pa, yg penting aku dah ada dah kad Maybank....hehe tercapai sudah plan 1 aku...(wahhh,,,tahniah!)

Pastu aku pun balik umah ngan adik aku......sampai ja kat umah n solat Asar tiba2 ujan turun...(alhamdulillah...dah selamat smpai umah le...hihi) mmg lega bangat...tapi, pastu aku kna layan anak sedara aku pulak dehh....... dia marah le kat aku, nangis2, cubit aku, ...mak suh aku bg dia mandi bab dia men ktor..dia hentak2 tgn kat air n simbah aku ngan air.....(fuhh..sabor je la...hehe) nak mrh tak bleh ngat dah...dia nak pi main ngan kawan dia la, Misha...hehe aku pun kna la ikut....dia kata, "Sha duk tunggu tu.....!"..hmm kerenah dia mnjadi sgguh...

p/s : apa yang dah kita harungi, merupakan pengalaman yang tak mungkin berulang sebijik dgn yang dah berlaku.... (renung2kan...ahakz)

2 Comments:

nurulhusnamohd July 9, 2010 at 10:45 AM  

kenapa MUDAH.?? tak paham lahh.

Ckin Kembaq July 9, 2010 at 10:57 AM  

bukan apa, act tak penah pun akuauntan tanya soalan pelik tu...bagi aku la..hehe aku dgn tanpa ragu2 nya jawab la mudah ..bwu dia lepas aku masuk...hehe

Post a Comment

اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

Kongsikan idea dengan saya di sini. Ianya adalah pencetus semangat! ^_^

Newer Posts Older Posts Home
Related Posts with Thumbnails


  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP