Sampaikanlah dariku walau sepotong ayat (Muhammad s.a.w.)

Powered by Blogger.

Berjalan Tanpa Henti - Devotees

Wednesday, November 2, 2011

Assalamualaikum.
Dengan hati  yang berbunga-bunga, Ckin nak share lagu yang dinyanyikan oleh lagu Kumpulan Devotees dengan kalian semua.  Asal masuk pejabat, lagu pertama akan Ckin buka adalah lagu ni.  Balik kerja pun buka laptop semata-mata nak dengar lagu ni tau.hehe

Bagi Ckin, lagu ni pengubat minda.  Pemberi semangat.  Hati yang resah, gundah gulana pun akan tenang.  Liriknya tu berkesan untuk Ckin la.  ^_^

Tanpa bercakap banyak, jom layan! 
Sebelum tu rehat-rehatkan diri naa.  Tak mau tension-tension.  Lemparkan seketika segala masalah yang datang.  ^_^

Kat bawah pun Ckin ada sertakan lirik lagunya.  Dalam video pun ada.


Bagaikan jauh jalan yang kutempuh
Langkah demi langkah akan kugagah
Hari demi hari berjalan tanpa henti
Yakinku ada sinar yang menentu

Kalau dah bertemu arah
Yakin penuh pasrah
PadaNya Yang Kuasa dikau berserah
Jika kau rebah jika kau kalah
Bersaksilah rahmatNya akan terserlah

Segala kepahitan segala keperitan
Terima bagai penghapus dosa
Malang yang menimpa duka yang melara
Mungkin di baliknya ada bahagia

Jangan jangan berputus asa
Dari rahmat Yang Maha Esa
Jangan jangan kita lupa
Ujian lumrahnya dunia

Sekian dahulu penenang jiwa untuk hari ni.  Wassalam. ^_^

6 Comments:

fathiahRAIHANA November 2, 2011 at 2:01 PM  

suka jugak lagu nie ^^
rndu zman dok smkant dlu :')

Ckin Kembaq November 2, 2011 at 3:37 PM  

masa tidak boleh dipatah balik..hehe ^_^

Ibnu Darwin November 2, 2011 at 9:48 PM  

lagu unic la... atas nama cinta... kui3...

Ckin Kembaq November 3, 2011 at 10:25 AM  

Sah minat lagu tu..hehe ^_^

p/s : cinta lagi..hehe

Ibnu Darwin November 4, 2011 at 4:04 PM  

hehe.. tapi kan, lagu tu kesinambungan atas lagu hanya tuhan yang tahu.. nak bg tau yg cinta Allah jualah yg kekal abadi...~ kan?? hehe

Ckin Kembaq November 8, 2011 at 8:19 AM  

Yup..lebih kurang sama jalan ceritanya..hehe

Post a Comment

اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

Kongsikan idea dengan saya di sini. Ianya adalah pencetus semangat! ^_^

Newer Posts Older Posts Home
Related Posts with Thumbnails


  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP