Sampaikanlah dariku walau sepotong ayat (Muhammad s.a.w.)

Powered by Blogger.

Indahnya Cinta Karya Harith Faisal

Wednesday, March 21, 2012


Assalamualaikum semua.
Macam mana kehidupan hari ni? Lebih baik dari semalam? Atau lebih teruk dari semalam? Mudah-mudahan segala-galanya akan bertambah baik dan meningkat mutu kehidupan dari sehari ke sehari. InshaAllah. 

Nampak tajuk di atas? Ini hanyalah perkongsian. Supaya kita semua tak terleka. Dan mengambil pengajaran dari apa yang nak disampaikan oleh saudara Harith Faisal. 

Menarik? 
Cinta? 
Best? 
Suka? 
Nak tahu? 
Apa itu cinta? 
Tak faham?
Tak berminat?

Semuanya ada dalam minda. Bila sebut tentang cinta, jadi suka. Jadi gembira. Ibarat dunia ini ana yang punya. Tetapi, ada juga perkara yang perlu dititkberatkan di situ. Setiap kemahuan, setiap keinginan, perlu dikawal rapi dengan iman. InshaAllah. Sama-samalah kita ingatkan diri naa. Terkesan sebenarnya dengan storyboard ni. Teringat 21 tahun dah hidup ni. Banyak perkara yang dilalui. Ada suka, ada duka. Ada pahit, ada manis. Semuanya bergantung pada diri sendiri. Belajarlah untuk mengawal perasaan sendiri. Belajarlah untuk lebih matang dalam hidup. Ckin tak mengajak kalian untuk bercinta. Sedikitpun tidak. Malah, apa yang boleh Ckin pesan. Jangan mendekati cinta jika belum bersedia. Jangan dekati langsunglah. Senang. Hati-hati dengan perasaan ni. Sebab bagi Ckin, ianya BAHAYA

Nak ziarah beliau, sila ke sini: 


Selamat menghayati. ^_^

 


Aku nak berkongsi satu CERITA HATI
Cerita biasa-biasa sahaja
Tiada yang LUAR BIASA
Ini juga bukan KISAH DONGENG
Tapi ada pengajaran untuk semua
Cerita ini tentang CINTA DAN HARAPAN
CINTA MUKA BUKU pun boleh juga.

REMAJA memang mudah melafazkan KALIMAH CINTA
TIKA MASANYA dalam fantasi cinta
Semua mengaku sanggup BERKORBAN DEMI CINTA
Semua terpengaruh dengan PESONA CINTA.

PERMATA YANG DICARI
sudah tentu adalah permata yang berkualiti
Dan ia bukan mudah untuk dimiliki
Itulah hakikatnya
PERCAYA PADAKU
Peliharalah maruah diri.

Seronok bercinta?
Hanya KERANA CINTA insan
Batasan agama jangan diketepikan
Hanya kerana INDAHNYA CINTA dunia
Jangan pula khianati cinta yang utama.

Please OPEN YOUR EYES
CINTA TERAGUNG adalah cinta Allah
Islam tidak melarang kita melakar CERITA CINTA
Asalkan cinta itu bukanlah CINTA BERSULAM NODA.

Mahukah MAHLIGAI CINTA yang dibina mendapat murkaNya?
Mahukah KELUARGA BAHAGIA hanya menjadi angan-angan sahaja?

I BELIEVE
LAYAR KEINSAFAN sudah terdetik di hati
BERIBU SESALAN sudah bersarang di jiwa
SAAT TERAKHIR sebelum LAST BREATH
Belum tentu dapat bertaubat.
Jadi, bertaubatlah sebelum terlambat.

Ingatlah, yang PERGI TAK KEMBALI
Apa jadi kepada yang tak sempat bertaubat walau hanya SEDETIK LEBIH?
Yang tak sempat MENANGIS LAGI pula macam mana?
Bagaimana agaknya kehidupannya semasa MENANTI DI BARZAKH?

Yang pastinya
Allah sentiasa menerima TAUBAT SEORANG HAMBA.

SEMALAM mungkin tidak SEBIRU HARI INI
Biarlah dosa-dosa lalu TERHENTI DI SINI
Menjadi CEBISAN KENANGAN
Sebagai satu MUHASABAH CINTA
Untuk mendekati NUR TUHAN.

Yakinlah
Akan tiba hari itu
Hari untuk SEBUAH PERTEMUAN dengan si dia
Insan yang akan membimbing tangan kita ke SETANGGI SYURGA
Bahagia DI PENGHUJUNGNYA.

InsyaAllah
Wallahu’alam.

p/s : Yang baik itu, ambillah. Yang tak baik tu, silalah tinggal-tinggalkan di ruangan ini. InshaAllah.. ^_^

23 Comments:

DRceria March 21, 2012 at 9:41 AM  

"Yang tak baik tu, sila tinggal-tinggalkan di ruangan ini"

=)

noor March 21, 2012 at 10:11 AM  

akak ni jarang baca novel..jadi tak berapa nk kenal dgn penulis.
nanti nk klik nk tgk sapa faisal tuh heheheh

Ckin Kembaq March 21, 2012 at 10:15 AM  

DRceria,

yup.. ^_^


kak noor,

beliau ialah blogger akak..hehe kalu dia tulis novel, ckin pun tak tau akk..hehe sb baru kenal.. ^_^

cIk JanNah March 21, 2012 at 11:17 AM  

kreatifnya harith faisal nie!

Ckin Kembaq March 21, 2012 at 11:33 AM  

cIk JanNah,

memang kreatif.. ^_^ try masuk blog dia..ada banyak lagi..

CikPuan Azizah March 21, 2012 at 1:07 PM  

wah....pandai die menulis novel kan...penulis novel pon ada blog..hehe nak masuk la blognya..

L March 21, 2012 at 1:55 PM  

i sedang masuk belog die.. huu. thnk kenalkan.=)

Ckin Kembaq March 21, 2012 at 2:05 PM  

Kak Jijah,

novel?...dia bukan penulis novel rasanya..hehe ^_^

Ckin Kembaq March 21, 2012 at 2:33 PM  

L,

pi naa..banyak lagi tulisan beliau yang boleh diambil... ^_^

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail March 21, 2012 at 3:21 PM  

cinta Ilahi, cinta yg sebenar. =)

p/s: ckin, saiz icon tu, buat ratio 1:1 maknenye segi empat sama. then copy paste html code tu sebelum code < /head>

Ckin Kembaq March 21, 2012 at 3:31 PM  

Kak Maera,

^_^ dah buat..akak tengok kt kmen tu...adeh maaf naa nyusahkan akak lak.... =_=

Santri T.P.I.N.I March 21, 2012 at 3:57 PM  

nice... saya setuju cinta teragung adalah cinta kepada Allah... cinta yang tiada taranya... suka entri ni!

Ckin Kembaq March 21, 2012 at 4:02 PM  

Santri T.P.I.N.I.,

^__^ itu yang sebenarnya...

Syira Qahira March 21, 2012 at 4:52 PM  

salam


peringatan yang indah ;)

Ibnu Darwin March 21, 2012 at 5:00 PM  

yang dihighlightkan tu kebanyakannye name lagu kan?? huhu.. kreatif! nice one

Cheqna March 21, 2012 at 5:29 PM  

Kreatif dan pandai Ckin bermadah, teruskan berkarya.

:-)

Cik tikah March 21, 2012 at 5:53 PM  

kalau bab puisi puisi ni, cik tikah lambat sikit. hehe

dela March 21, 2012 at 11:26 PM  

cinta kekal abadi hanya kepadaNYA..

suzie rahman March 22, 2012 at 1:01 AM  

salam ckin.akak xknl lah harith ni. tp ayat2 nya.....huhu.akak nk ke sana sekejap.

Ckin Kembaq March 22, 2012 at 7:43 AM  

Syira Qahira,

waalaikumussalam.. kredit to him.. ^_^


Ibnu Darwin,

yup..lagu-lagu belaka..mcm yang penah dibuat ustaz akhil hayy rawa.. ^_^


Cheqna,

not me cheqna,...tu Harith Faisal.. ^_^

Ckin Kembaq March 22, 2012 at 7:45 AM  

Cik Tikah,

dulu tak suka cik tikah..makin besar, makin mendalami..hehe


O CIKTEDDY,

^_^ kuasa tangan..hoho


kak dela,

inshaAllah.. ^_^


kak suzie,

waalaikumussalam akak..ckin pun baru kenal..dia bukanlah penulis novel or anything, blogger jugak cm kita..hehe

faiz fakhirin March 22, 2012 at 4:30 PM  

Romantiknya harith faisal nih...

Post a Comment

اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

Kongsikan idea dengan saya di sini. Ianya adalah pencetus semangat! ^_^

Newer Posts Older Posts Home
Related Posts with Thumbnails


  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP