Sampaikanlah dariku walau sepotong ayat (Muhammad s.a.w.)

Powered by Blogger.

'Kenderaan Merentas Alam' Yang Hilang Tu...

Tuesday, February 21, 2012

Assalamualaikum. 
Sekadar nak berkongsi komik doraemon yang comel dan adik comel. ^_^ Ada mesej di situ. 


Kenderaan ni takkan pernah hilang. Sentiasa ada setiap hari di masjid-masjid berdekatan kalian. Kalian akan menaikinya walaupun tidak berkeinginan. 

p/s : Muhasabah diri... InshaAllah. 

30 Comments:

Diba Humaidi February 21, 2012 at 4:50 PM  

ni laa knderaan merentas alam yg ada smpai la ni...

Ckin Kembaq February 21, 2012 at 4:52 PM  

Kak Diba,

tepat..kan ending doraemon dah habis..kenderaan dia memang hilang...and doraemon dah tak leh dihidupkan...

cIk JanNah February 21, 2012 at 5:14 PM  

kenderaan doremon tak boleh pergi sejauh kenderaan merentas alam tu.

Pupel Liyana February 21, 2012 at 5:37 PM  

hehehe. nice entri. setiap yang hidup pasti akan mati

Man February 21, 2012 at 9:56 PM  

van ni tak de orang yang nak curi pun kan. Memilih juga pencuri-pencuri di Malaysia ni..

Ckin Kembaq February 22, 2012 at 9:16 AM  

cIk JanNah,

betul tu..tak tercapai akalnya.. ^_^



Pupel Liyana,

sangat setuju! ^_^

Ckin Kembaq February 22, 2012 at 9:17 AM  

sooooooour,

muhasabah kembali...kembali..dan akan kembali suatu hari nanti...



Yati Awang,

yup..peringatan... ^_^

Ckin Kembaq February 22, 2012 at 9:17 AM  

Man,

a'ah..tak penah dengar gi org curi van jenazah...tp curi batu nisan banyak pulak, curi kain kapan..haih

-Incek Fik- February 22, 2012 at 10:46 AM  

kereta mayat!

kita pasti menaikinya nanti.

dela February 22, 2012 at 7:48 PM  

kalaulah wujud di alam nyata...hhee

W.HabibuRahman February 22, 2012 at 8:27 PM  

Bila teringatkan mati,mcm manalah agk2nya kita dalam kubur nnti.Haish..

Sharinginfoz February 22, 2012 at 9:45 PM  

sama2 le kita ingat-mengingati ya

O CIKTEDDY February 22, 2012 at 10:32 PM  

Alhamdulillah..ade unsur muhasabah disitu..bgusnya ^__^

Selendang Merah February 22, 2012 at 11:14 PM  

hehe..walaupun nmpk kelakar tapi masih ada sesuatu nak disampaikn..comel doremon tu..hehe

pha is February 23, 2012 at 12:59 AM  

kita semua akan menjadi mayat. anda tidak mampu mengubahnya... hehehe
-hamka keretamayat

Mishter Izwän February 23, 2012 at 2:58 AM  

komik doreamon pun ade mesej yg menarik. sama2 muhasabah diri

khairul February 23, 2012 at 8:18 AM  

satu hari kita semua akan munju ke destinasi tersebut

suzie rahman February 23, 2012 at 10:29 AM  

salam insaf sebentar.. ingt tntg mati ibadah. tp xpnh terpk nk naik kenderaan ni. thx ckin :)

Ckin Kembaq February 23, 2012 at 10:30 AM  

dela,

memang dah wujud pun..hehe



W.HabibuRahman,

ngeri... Allah..Banyak amalan, lapanglah kubur, banyak keburukan, sempitlah kubur.. +_+

Ckin Kembaq February 23, 2012 at 10:31 AM  

Sharinginfoz,

inshaAllah..



O CIKTEDDY,

Alhamdulillah.... ^_^

Ckin Kembaq February 23, 2012 at 10:31 AM  

Selendang Merah,

betul tu..skang doraemon da ada citer penamat...hehe



pha is,

yup..kita wajib..

Ckin Kembaq February 23, 2012 at 10:32 AM  

Mishter Izwan,

memang sangat menarik.tak penah g org buat.. ^_^



khairul,

inshaAllah.sangat pasti..

Ckin Kembaq February 23, 2012 at 10:33 AM  

kak suzie,

inshaAllah sama2 ingatkan diri.. ^_^ takut sbenarnya....Allahuakbar...

Lady Emilya February 26, 2012 at 10:46 AM  

sangat memberi kesedaran kartun tu ^^

en. shafiQ February 26, 2012 at 10:56 AM  

haiyo,
pringtn da smpy, bile nk beringt?
skrg la cha!

thnx .

Ckin Kembaq February 26, 2012 at 10:59 AM  

Lady Emilya,

betul tu..hehe walaupun pendek je.. ^_^

Ckin Kembaq February 26, 2012 at 11:01 AM  

en. shafiQ,

yup..peringatn da sampai.. ^_^

Post a Comment

اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

Kongsikan idea dengan saya di sini. Ianya adalah pencetus semangat! ^_^

Newer Posts Older Posts Home
Related Posts with Thumbnails


  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP